• EMOTION | PLAY | AWARENESS

    Το zenconnect είναι η ομαδική μας συνεργασία με τον επισκέπτη, η οποία συνδυάζει αρμονικά ψυχοσωματικές τεχνικές με τη μορφή προγραμμάτων πρόληψης, βελτίωσης και διόρθωσης σε φυσικό και συναισθηματικό επίπεδο.
  • PERCEPTION | COMMUNICATION | LIFESTYLE

    Η ουσία zenconnect είναι η κατανόηση της σημασίας της σχέσης σώματος-μυαλού (στάση, κίνηση και συναίσθημα) και η εφαρμογή υγιεινών συμπεριφορών (σωματική κίνηση και χαλάρωση) στον τρόπο ζωής.
  • COMMUNITY | SUPPORT | RESILIENCE

    Οι υπηρεσίες zenconnect αφιερωμένες στην υγεία συνδυάζουν σωματική θεραπεία και Ηealth Coaching μέσω ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων.

COVID-19, μια εμπειρία ζωής;

Posted by: | Posted on: March 22, 2020

Η ζωή είναι γεμάτη με εμπειρίες τις οποίες δεν σκεφτόμαστε ποτέ οτι θα ζήσουμε..και όμως..
Μια από αυτές τις εμπειρίες είναι αυτή η περίοδος, την οποία επίτηδες την ονομάζω εμπειρία.

Γιατί;

Γιατί πολύ απλά είναι μια εμπειρία για όλους μας. Είναι η εμπειρία που θα μας φέρει πιο κοντά στους εαυτούς μας και στους ανθρώπους που αγαπάμε ή θα μας απομακρύνει και από αυτούς και απο εμάς του ίδιους. Δεν είναι εύκολο και σίγουρα δεν είναι ευχάριστο να μην μπορείς να κάνεις αυτό που θέλεις, να μην μπορείς να βγείς απο το σπίτι σου όποτε θέλεις, να κάνεις τις βόλτες σου ή να βγείς με τους φίλους σου για να χαλαρώσεις. Ακόμα και η δουλειά σου μπορεί να σου λείπει, αν δουλεύεις σε μια επιχείρηση που πρέπει να παραμείνει κλειστή αυτή την περίοδο.
Ακόμα πιο ψυχοφθόρα μπορεί να γίνει αυτή η περίοδος αν υπάρχει το οικονομικό άγχος, επειδή το ξέρουμε όλοι οτι τα έξοδα και οι υποχρεώσεις δεν φοβούνται τον ιό και συνεχίζουν τον δικό τους “δρόμο”. Απολύτως κατανοητό, αλλά αυτό που είναι επίσης σημαντικό αυτή την περίοδο, μάλλον το πιο σημαντικό, είναι να προσέχουμε το σώμα αλλά και το μυαλό μας.

Για να καταλάβεις ακριβώς γιατί το λέμε αυτό, θα μοιραστούμε με σένα κάποια σημαντικά πράγματα για τον τρόπο που ο φόβος και το άγχος επηρεάζουν την υγεία.
Το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από περισσότερα συστήματα και κάθε ενα απο αυτά έχει το δικο του συγκεκριμένο ρόλο. Υπάρχει το κυκλοφοριακό σύστημα, το λεμφικό, το πεπτικό, το μυϊκό, το νευρικό, το αναπνευστικό και το ανοσοποιητικό. Όλα είναι σημαντικά και δουλεύουν για την υγεία του οργανισμού απο την πρώτη μέρα ζωής μέχρι και την τελευταία.

Σε αυτό το άρθρο θα συγκεντρωθούμε πιο πολύ στο ανοσοποιητικό σύστημα. Επειδή είναι αυτό που βοηθάει τον οργανισμό σε καταστάσεις όπως είναι αυτή που βιώνουμε αυτή την περίοδο. Είναι αυτό που προστατεύει τον οργανισμό απο ιούς, αρρώστιες, λοιμώξεις κτλ. Τώρα όπως ξέρουμε όλοι, έχουμε να κάνουμε με έναν ιό ο οποίος επιρεάζει το αναπνευστικό σύστημα. Όσο πιο δυνατό είναι το ανοσοποιητικό σου σύστημα, τόσο πιο προστατευμένο θα είναι το σώμα. Υπάρχει όμως μια συμβίωση μεταξύ νου και σώματος και γι’αυτό τον λόγο, το άγχος και ο φόβος επηρεάζουν άμεσα το ανοσοποιητικό σύστημα και τον αφήνουν να προστατεύσει το σώμα.

Πως γίνεται αυτο;

Όταν βιώνουμε μια περίοδος με άγχος και φόβο υπάρχει μια μεγαλύτερη παραγωγή κορτιζόλης από τον οργανισμό, η ορμόνη που έχει χαρακτηριστεί ως η “ορμόνη του στρες”. Αυτή έχει βέβαια ένα πολύ σημαντικό ρόλο για τον οργανισμό, αλλά η κορτιζόλη είναι χρήσιμη μόνο σε μικρές δόσεις. Όταν ο οργανισμός βρίσκεται σε παρατεταμένο στρες, η κορτιζόλη καταστέλλει τα λευκά αιμοσφαίρια, αποδυναμώνοντας έτσι το ανοσοποιητικό σύστημα με την πάροδο του χρόνου. Ακριβώς γι’αυτό τον λόγο, είναι σημαντικό σε αυτή την περίοδο να μην αγχώνεσαι περισσότερο απ’οτι χρειάζεται. Να μην αφήσεις τον φόβο να σου κλέψει στιγμές που μπορείς να απολαμβάνεις τώρα που έχεις ελεύθερο χρόνο.

Για να διατηρήσεις την καλή σου υγεία είναι απαραίτητες μερικές, απλές, καλές συνήθειες. Σε αυτό το άρθρο θα σου υπενθυμίζουμε 5 απο αυτές.

  1. Μια σωστή διατροφή – με λαχανικά, φρούτα, με λιγότερα λιπαρά και ζάχαρη και με πολύ νερό.
  2. Γυμναστική για 20 με 30 λεπτά κάθε μέρα, τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας.
  3. Υγιείς τρόπους για να αντιμετωπίσεις το άγχος.
  4. Ξεκούραση – είναι πολύ σημαντικό να κοιμηθείς καλα.
  5. Βιταμίνες – Οι βιταμίνες Α, C καθώς και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και D, στηρίζουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Λόγο των επαγγελμάτων μας, θα συκγεντρωθούμε στις σωματικές ασκήσεις που μπορείς να κάνεις και στους υγιείς τρόπους για να αντιμετωπίσεις το άγχος.

Τι ασκήσεις να κάνεις;

  1. Η ήπια άσκηση είναι πολύ καλή για το ανοσοποιητικό σύστημα. Ήπια θεωρείται η άσκηση μέτριας έντασης και διάρκειας. Το πιο εύκολο που μπορείς να κάνεις σε αυτή την περίοδο είναι η καλλισθενική γυμναστική, δηλαδή ασκήσεις με το βάρος του σώματος.

ενα ήπιο stretching το οποίο να σου ξεμπλοκάρει το σώμα

  • κάμψεις
  • καθίσματα
  • κοιλιακούς

Επίσης μπορείς να κάνεις Πιλάτες και Γιόγκα.

Μπορείς να συνδυάσεις τις ασκήσεις όπως θέλεις και ετσι θα ασκήσεις και την δημιουργικότητά σου.

Σύντομα θα βρείς στην ιστοσελίδα μας ενα πρόγραμμα ασκήσεων που μπορείς να κάνεις στο σπίτι.

2. Ασκήσεις αναπνοής – η διαφραγμματική αναπνοή είναι η πιο σωστή και είναι πολύ εύκολο να την κάνεις.
Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι για αρχή να ξαπλώσεις, να βάλεις τα χέρια σου πάνω στην κοιλιά και να αναπνέεις απο την μύτη. Στην εισπνοή πρέπει να φουσκώσει η κοιλιά σου και στην εκπνοή να ξεφουσκώσει. Είναι σημαντικό να κρατάς τα χέρια πάνω στην κοιλιά για να σιγουρευτείς οτι η αναπνοή σου είναι διαφραμματική.

Τι να κάνεις για να αντιμετωπίσεις καλύτερα το άγχος και τον φόβο?

  1. Θυμήσου οτι ο εγκέφαλος είναι “το στομάχι” του μυαλού οπότε για να διαχειριστείς καλύτερα αυτή την περίοδο, είναι σημαντικό να προσέχεις με τι θα το γεμίσεις.
    Χρησιμοποιήσε την τεχνολογία προς όφελος σου – υπάρχουν πολλα ντοκιμαντέρ, πολλά βιβλία, καινούργια πράγματα να μάθεις. Μια άλλη ιδέα είναι να μιλάς με κάμερα με ανθρώπους που δεν είναι δίπλα σου και έτσι να είστε σε μια επαφή και να μην νιώθεις απομόνωση.
  2. Η διαφορά μεταξύ πανικού και ηρεμίας θα την καταλάβεις απο την αναπνοή. Γι’αυτό είναι σημαντικό να προσέχεις τον τρόπο που αναπνέεις στις στιγμές που νιώθεις φόβο ή άγχος. Η αναπνοή μπορεί να είναι πιο γρήγορη απ’ ότι είναι γενικά ή μπορεί να μην είναι συνεχή και χωρίς να καταλάβεις, κρατάς την ανάσα σου. Έτσι ο εγκέφαλος δεν λαμβάνει την απαιτούμενη ποσότητα οξυγόνου και εσύ θα νιώθεις πιο αγχωμένος.
    Για να σιγουρευτείς οτι έχεις μια σωστή αναπνοή, κάνε την πρακτική άσκηση που σου πρότεινε παραπάνω η Αλεξάνδρα.

Εκτός απο αυτά, πάρε χρόνο για τον εαυτό σου, μίλα με τους αγαπημένους σου ανθρώπους, χαμογέλα, δημιούργησε κάτι, μαγείρεψε ένα ωραίο φαγητό. Απόλαυσε την ζεστασιά του σπιτιού σου και βγες καλύτερος απο αυτή την εμπειρία.

Εμείς είμαστε εδώ, δίπλα σου για ότι χρειαστείς και σύντομα θα σου προσφέρουμε βιντεάκια με ασκήσεις και χρήσιμες συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να ξεπεράσεις πιο εύκολα αυτή την περίοδο.

6907798810 | office@zenconnect.gr





Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *