• EMOTION | PLAY | AWARENESS

    Το zenconnect είναι η ομαδική μας συνεργασία με τον επισκέπτη, η οποία συνδυάζει αρμονικά ψυχοσωματικές τεχνικές με τη μορφή προγραμμάτων πρόληψης, βελτίωσης και διόρθωσης σε φυσικό και συναισθηματικό επίπεδο.
  • PERCEPTION | COMMUNICATION | LIFESTYLE

    Η ουσία zenconnect είναι η κατανόηση της σημασίας της σχέσης σώματος-μυαλού (στάση, κίνηση και συναίσθημα) και η εφαρμογή υγιεινών συμπεριφορών (σωματική κίνηση και χαλάρωση) στον τρόπο ζωής.
  • COMMUNITY | SUPPORT | RESILIENCE

    Οι υπηρεσίες zenconnect αφιερωμένες στην υγεία συνδυάζουν σωματική θεραπεία και Ηealth Coaching μέσω ατομικών και ομαδικών προγραμμάτων.

Το άγχος – φίλος και εχθρός μαζί

Posted by: | Posted on: August 11, 2019

Στην πραγματικότητα το άγχος παίζει ένα τεράστιο ρόλο στην επιβίωση του ατόμου και είναι αυτό που του επιτρέπει να προσαρμόζεται σε στρεσογόνες καταστάσεις. Αυτό το σύστημα του άγχους όμως είναι φτιαγμένο για να αντιμετωπίζει οξύ στρές, το οποίο διαρκεί ώρες ή το πολύ μέρες. Όταν η περίοδος με πολύ άγχος διαρκεί εβδομάδες ή χρόνια, τότε αυτο μπορεί να επιρεάσει το σώμα, τα συναισθήματα και τις σχέσεις των ανθρώπων.

Το άγχος δεν είναι απλά ένα concept, είναι μια βιοχημική διαδικασία η οποία αρχίζει στον εγκέφαλό και “ταξιδεύει” μέσω του νευρικού συστήματος στο ενδοκρινικό και πεπτικό σύστημα. Κατά τη διάρκεια αυτής της αντίδρασης απελευθερώνονται οι ορμόμες αδρεναλίνη και κορτιζόλη. Είναι τελείως φυσιολογικό αν μετά από αυτό θα έρθει η απόκριση χαλάρωσης. Υπάρχουν έρευνες οι οποίες δείχνουν ακριβώς ποιά σημεία του σώματος επιρεάζονται από συγκεκριμένα συναισθήματα. Σε αυτό το άρθρο θα βρείτε μερικές χρήσιμες πληροφορίες για το πώς το άγχος επηρεάζει όχι μόνο το σώμα, αλλά και τα συναισθήματα και τις σκέψεις του ανθρώπου.

Video – πώς επηρεάζει το άγχος την σωστή λειτουργία του σώματος και την βιοχημία του εγκεφάλου;

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΆΓΧΟΣ;

Άγχος? Εν συντομία, είναι μια φυσική αντίδραση του σώματος όταν κάποιος βρίσκεται σε μια επικίνδυνη κατάσταση και τον βοηθά να επιβιώσει. Αυτά είναι τα καλά στοιχεία του άγχους – το καλό άγχος το οποίο κάνει τον άνθρωπο να αντιδρά.

Τι γίνεται μέσα στο σώμα σε στρεσογόνες καταστάσεις:αύξηση του καρδιακού ρυθμού, γρήγορη αναπνοή, αργή πέψη, μύϊκούς πόνους και αυξημένη αρτηριακή πίεση. Το κακό στρες εμφανίζεται όταν το σώμα, οι σκέψεις και τα συναισθήματά δεν ρυθμίζονται σύντομα μετά το επικίνδυνο γεγονός και τότε η αντίδραση παίρνει την θέση της δράσης. Για να καταλάβεις καλύτερα πώς να αναγνωρίσεις το κακό άγχος, σκέψου ότι πάς σε ένα μοναστήρι ή σε ένα γάμο, αλλά νιώθεις σαν να είσαι έτοιμος για μια μάχη, μόνο και μόνο επειδή αισθάνεσαι ανασφαλής και απειλημένος από ανθρώπους που δεν είναι εχθροί σου.

Tο χρόνιο στρες μπορεί να επηρεάσει πολλές πτυχές της ζωής του ανθρώπου, όπως:

συναισθηματικά: αισθάνεσαι ότι είσαι απογοητευμένος, αναστατωμένος, είναι δύσκολο να χαλαρώσεις, έχεις χαμηλή αυτοεκτίμηση (αισθάνεσαι και σκέφτεσαι άσχημα για τον εαυτό σου, ότι είσαι χωρίς αξία), έχεις μια τάση απομόνωσης από άλλους ανθρώπους.

•σωματικά: λίγη ενέργεια, πονοκεφάλους, προβλήματα στομάχου (διάρροια, δυσκοιλιότητα), μυϊκούς πόνους, πόνο στο στήθος, δυσκολία στην αναπνοή, αϋπνία, συχνή κρυολογήματα / μολύνσεις, απώλεια σεξουαλικής επιθυμίας.

•την γνωστική λειτουργία: δυσκολία εστίασης, αρνητικές σκέψεις, συνεχείς ανησυχίες.

•την συμπεριφορά: δυσκολίες με το φαγητό – δεν πεινάς ή πεινάς συναισθηματικά, αποφυγή ευθυνών, το κάπνισμα είναι μια ανθυγιεινή συνήθεια την οποία οι άνθρωποι την χρησιμοποιούν όταν αντιμετωπίσουν στρεσογόνες καταστάσεις.

VIDEO – Ποιά σημεία του σώματος επιρεάζονται από συγκεκριμένα συναισθήματα;

ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ – #foodforthought Alexandra 

Όταν το σώμα πολεμάει το άγχος, οι μύες σφίγγονται, επειδή πρόκειται για μια αντανακλαστική αντίδραση, προκειμένου να προστατευθεί από τραυματισμούς και πόνο. Για αυτό το λόγο, σε σματικό επίπεδο, μπορεί να αντιμετωπίσεις πονοκεφάλους, μυϊκή ένταση ή πόνο, πόνο στο στήθος, στομαχικές διαταραχές και προβλήματα ύπνου. Όταν υπαρχει μια μεγάλη μυϊκή ένταση για μεγάλες χρονικές περιόδους, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει άλλες αντιδράσεις του σώματος. Για παράδειγμα, οι πονοκέφαλοι συνδέονται με χρόνια ένταση μυών στην περιοχή των ώμων, του λαιμού και του κεφαλιού. Ο μυοσκελετικός πόνος στο κάτω και στο άνω άκρο συνδέεται με το άγχος της εργασίας.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ – #foodforthought Roxana

Περισσότερα από φοβισμένος; ή κουρασμένος θα νιώσεις συγκλονισμένος. Οι μελέτες (link) δείχνουν ότι η κατάθλιψη και η ανησυχία συνδέονται με το άγχος.

Επίσης, μπορεί να αντιμετωπίσεις: την δυσκολία εστίασης, την έλλειψη κινήτρων, τα θέματα συγκέντρωσης, ακόμα και τη σύγχυση. Η ευερεθιστότητα και ο θυμός μπορεί να είναι κοινά χαρακτηριστικά σε ανθρώπους που έχουν άγχος. Στην περίπτωση αυτή, οι καλές δεξιότητες επικοινωνίας, οι τεχνικές διαχείρισης θυμού και οι τεχνικές χαλάρωσης μπορούν να σε βοηθήσουν να εκφράσεις αυτά που νιώθεις με τον κατάλληλο τρόπο και να απελευθερώσεις την ένταση – σωματική και ψυχική.

Η σεξουαλική επιθυμία μπορεί να επηρεαστεί επίσης εξαιτίας υψηλών επιπέδων κορτιζόλης. Οι αλλαγές της διάθεσης – τώρα είσαι χαρούμενος, τώρα είσαι λυπημένος. Μπορείς να αντιμετωπίσεις τέτοιες αλλαγές, λόγω της ευπάθειας που δημιουργείται μακροπρόθεσμα από το άγχος.

Αν αντιμετωπίζεις μυϊκή ένταση ή μυϊκούς πόνους η Αλεξάνδρα μπορεί να σε βοηθήσει με συγκεκριμένες τεχνικές χαλάρωσης ώστε να ξεχάσεις για τους μυϊκούς πόνους και να μάθεις να χρησιμοποιείς το σώμα σου πρός οφέλος σου. Μάθε περισσότερα.

Πώς να βοηθήσεις το σώμα σου;

Ότι πρέπει να κάνεις είναι να έχεις δραστηριότητες ανακούφισης του άγχους, οι οποίες θα βελτιώσουν τη διάθεσή και την καθημερινότητά αου. Είναι πολύ σημαντικό να γυμνάζεσαι τακτικά. Ξεκίνα με το πιο απλό – περπάτα για 20-30 λεπτά κάθε μέρα.

Η αναπνοή είναι επίσης ζωτικής σημασίας επειδή το αναπνευστικό σύστημα προμηθεύει οξυγόνο στα κύτταρα και απομακρύνει τα απόβλητα διοξειδίου του άνθρακα από το σώμα. Στο άγχος υπάρχει μια δύσπνοια (άσθμα) και ταχεία αναπνοή (υπεραερισμός).

Η σωστή άσκηση αναπνοής θα σε βοηθήσει να προσαρμοστείς στις ανάγκες του σώματός σου και να βελτιώσεις τη λειτουργία του. Αυτό που είναι σπουδαίο στην συνεργασία μας είναι ο τρόπος με τον οποίο συναδυάζουμε το stretching, τις ασκήσεις αναπνοής και τις τεχνικές χειρωνακτικής θεραπείας οι οποίες θα επηρεάσουν άμεσα τους μυς σου, μειώνοντας την ένταση και τον πόνο, δίνοντάς σου ευελιξία, δύναμη και σίγουρα περισσότερη εμπιστοσύνη.

Πως να βοηθήσεις το μυαλό σου; 

Eίναι σημαντικό να έχεις μια καθημερινή ρουτίνα αυτο-φροντίδας. Χρόνο για τον εαυτό σου και να δίνεις προτεραιότητα στις ανάγκες σου. 

Ακόμα και ένα νέο χόμπι ή επενδύση χρόνου για να μάθεις κάτι καινούργιο. Η χειροτεχνία θα σε βοηθήσει να κρατήσεις τον εαυτό σου στην παρούσα στιγμή. Δεν μιλάμε για ένα ταλέντο, αλλά για την απόλαυση της διαδικασίας, η οποία μπορεί εύκολα να γίνει διαλογιστική, χωρίς να έχει αυτή την πρόθεση στην αρχή. 

Κάνε πράγματα με τους αγαπημένους σου, με αυτό τον τρόπο ο εγκέφαλός σου θα εκκρίνει την ωκυτοκίνη που σχετίζεται με τα υψηλότερα επίπεδα ευτυχίας και χαμηλότερα επίπεδα στρες μειώνοντας την αρτηριακή πίεση. 

Πάρε λίγα λεπτά σιωπής, κάθε μέρα. Έτσι θα ενεργοποιήσεις το παρασυμπαθητικό σύστημα, υπεύθυνο για τη χαλάρωσή οπότε το σώμα και το μυαλό σου θα είναι πιο ήρεμα. Όσο πιο συχνά θα κάνεις αυτή την άσκηση τόσο περισσότερες πιθανότητες έχεις να το μετατρέψεις σε συνήθεια.

Επιπλέον, μπορείς να δημιουργήσεις την δικιά σου “μάντρα” μια θετική φράση/δήλωση η οποία θα αντικαταστήσει τον αρνητικό μονόλογο/σκέψη. Γράψε την κάπου και βάλε την σε μια θέση για να μπορείς να την διαβάσεις λίγες φορές την ημέρα. Επίσης, μπορείς να καταλάβεις ότι μια θετική συνήθεια αυτο-ομιλίας είναι πολύ πιο χρήσιμη από μια αρνητική συνήθεια. Μίλα για τον εαυτό σου με περισσότερη συμπόνια και αγάπη.

Εάν βιώνεις πνευματική ένταση ή συναισθηματική συντριβή, η Roxana μπορεί να σου προσφέρει τη σωστή υποστήριξη μέσω μιας εξατομικευμένης προσέγγισης. Μάθε περισσότερα.

ΆΓΧΟΣ – ΚΑΛΟ Ή ΚΑΚΟ;

Το άγχος, καλό ή κακό, αποτελεί μέρος της ζωής μας. Ο αντίκτυπός του υπάρχει μόνο όταν υιοθετούμε κακές στρατηγικές και δεν μπορούμε να προσαρμόστουμε στην κατάσταση.

Θυμήσου – ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζεις το στρες κάνει μια μεγάλη διαφορά στη γενική σου ευημερία – υπάρχουν στιγμές που μπορείς να αλλάξεις την κατάσταση που βιώνεις, αλλά κάποιες φορές, το μόνο που μπορείς να αλλάξεις είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιδράς στην συγκεκριμένη κατάσταση.

Μέσω μιας εξατομικευμένης εργασίας με τους ειδικούς μας, θα γυμνάζεις όλους τους μυς σου – τόσο τους σωματικούς όσο και τους “συναισθηματικούς”.

Η συνεργασία με την Alexandra και τη Roxana, ως ομάδα, θα σε βοηθήσει να μάθεις τεχνικές χαλάρωσης, ασκήσεις για μια σωστή αναπνοή και άλλες γνωσιακές στρατηγικές συμπεριφοράς. Η συνεργασία τόσο με έναν κλινικό ψυχολόγο όσο και με μια φυσιοθεραπεύτρια, θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις όχι μόνο γνώσεις αλλά και τεχνογνωσία. Θα δοκιμάσεις επίσης και πρακτικές ψυχοσωματικές τεχνικές.

Η ομάδα μας μπορεί να καλύψει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών για νευρομυϊκές ανάγκες, γνωστικές και συναισθηματικές ανάγκες, αλλά εάν αντιμετωπίσεις μια σοβαρή κατάσταση από εκείνες που αναφέρονται παραπάνω, επικοινώνησε με έναν συγκεκριμένο γιατρό.

Πότε είναι η κατάλληλη στιγμή να μας καλέσεις; Όταν αισθάνεσαι ότι δεν έχεις την ίδια ενέργεια να κάνεις τα πράγματα που αγαπάς, όταν φαίνεται “σαν να είσαι άλλος άνθρωπος” δεν έχεις την ίδια όρεξη και τα ίδια κίνητρα – όταν κάτι είναι οδυνηρό ή αισθάνεσαι συγκεχυμένο και δεν καταλαβαίνεις την αιτία, αλλά νιώθεις το αποτέλεσμα, τότε είναι η κατάλληλη στιγμή να συναντήσεις την ομάδα μας!

Αν θέλεις να συναντήσεις την ομάδα μας και να βιώσεις την εμπειρία zenconnect, σε περιμένουμε στα μελλοντικά μας εργαστήρια: Stretching and breathing – ξέχασε τους μυϊκούς πόνους! με την Alexandra Nicola (Φυσικοθεραπευτής) και Good Stress Vs. Bad Stress με την Roxana Badea (Ψυχολόγος).

Μαζί θα ασκήσουμε μια ποικιλία τεχνικών τα οποία θα ενισχύσουν τη διάθεσή και τους μυς σου. Επιπλέον, θα καταλάβεις τη διαφορά μεταξύ καλού και κακού στρες και πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει το σώμα, τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου.

Κράτα την θέση σου στις εκδηλώσεις μας – εδώ.

Εάν έχεις οποιαδήποτε ερώτηση, επικοινώνησε μαζί μας στο 6907798810 ή στο office@zenconnect.gr.

VIDEO – zenconnect: χώρος και ομάδα.





Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *